Handyman Resursplanering

PLANERA DINA SERVICEUPPDRAG ENKELT OCH EFFEKTIVT MED PLANERINGSTAVLA, KARTLÄGGNING OCH RUTTOPTIMERING

Resursplanering och ruttoptimering för servicetekniker.

Praktisk resursplanering hjälper samordnare av tjänsteföretag att planera snabbt och effektivt. Här kan olika filter användas för att snabbt hitta och schemalägga den lämpligaste – och närmaste – serviceteknikern och installatören för ett jobb. Den grafiska planeringstavlan möjliggör intuitiv användning och gör det enkelt att hålla reda på uppgifter. Planering och schemaläggning skiljer sig ofta mycket från företag till företag. Därför kan Handyman resursplanering flexibelt anpassas till individuella krav och arbetsmetoder – och som alltid i Handyman finns det ingen programmering, bara konfiguration.

Användbara funktioner i programvaran för resursplanering

  • Flexibel lista över alla öppna order
  • Enkel resursplanering via drag & drop
  • Olika syn på kalender och GANTT
  • Anpassningsbar färgkodning av order i planeringstavlan
  • Välj enkelt resurser efter avdelning, kompetens och tillgänglighet
  • Se semester, frånvaro och personliga möten
  • Översikt över aktuell status för montörer, fordon och beställningar
  • Kontinuerligt uppdaterad med data från Handyman Mobils servicetekniker
  • Displayen kan anpassas individuellt och per användargrupp
  • Planering av team
  • Visa och anpassa möten i Handyman Mobile

kartvy, Planering av resor
OCH RUTTOPTIMERING

Ruttplaneraren i Handyman kompletterar resursplaneraren med funktioner för både planering och optimering av rutten. Du kan tydligt se valda order, servicetekniker och fordon på kartan. Handyman Mobile-appen skickar regelbundna uppdateringar så att den aktuella statusen alltid är synlig. Ruttoptimeringen tar hänsyn till restid och avstånd. Detta gör det enklare och mer effektivt att kontrollera och schemalägga montörernas tid.

HUR DU OPTIMERAR DINA ORDERHANTERINGSPROCESSER OCH SERVICEUPPGIFTER

Order management – with or without ERP interface

If it is available, you can use the corresponding functions in your business system and create new orders there. The orders are then imported into Handyman via an interface. Here you can find  service management in Microsoft Dynamics 365 Business Central , NAV/Navision , SAP or other ERP systems . Handyman is also  comprehensive field service management software .

The current, recurring service orders are generated automatically via the maintenance plan. New orders for new installations, troubleshooting or repairs can be easily created – of course with reference to the specific system and with a link to the service history of the device in question.

Resource planning for technicians

The orders created in Handyman or via the ERP interface are automatically displayed in Handyman’s resource planning. With a clear planning committee, the planning department always has an overview.

The clear planning board always gives you an up-to-date overview of the timetables. This way, you can always find employees with the right skills and schedule them for the job. Changes to the plan can be easily made by dragging and dropping the GANTT chart.

Route planning and route optimization

Open and already scheduled orders are displayed on a map. In this way, the trips can be planned efficiently and economically. Alternatively, Handyman can also take over automatic route optimization. With the push of a button, travel time is reduced and the service technician’s productivity is increased.

 

App/service engineer for mobile data collection

When the service planning is complete, the order proposals are synchronized directly with the technicians‘ mobile devices (Android, iOS, Windows). In the Handyman Mobile app, technicians and fitters in the field have access to all the details and agreements of the order. On the mobile, they can manage mobile time reporting, material booking, mobile photo documentation and fill in checklists and reports. The digital service report is displayed on your smartphone (or tablet/laptop) – ready for electronic signature. Changes to the status and deadlines for an order are naturally transferred directly to resource planning. In this way, resource planning always has an up-to-date status and a complete picture of the situation.

Order completion and invoicing

After syncing with Handyman Mobile, completed jobs are fully accessible in Handyman Office. If necessary, they can then  be checked, corrected and approved in the system. If invoicing is to take place in ERP, the orders are now exported to ERP. Alternatively, invoicing can be done in Handyman. Via an export interface to the financial system, eg Visma e-conomics interface, the invoices are then transferred to the financial system.

Utnyttja expertis från experterna

I över 20 år har GSGroup hjälpt tjänsteföretag att optimera och digitalisera sina tjänsteprocesser. Få en personlig demonstration som är skräddarsydd för ditt företags behov.

pexels-andrea-piacquadio-3760613-scaled.jpg

Kontakta oss

Är du intresserad av Handyman? Vill du veta mer om hur din resursplanering kan bli enklare, snabbare och mer effektiv med Handyman resursplanering? Ta kontakt med oss!

Telefon: +46 31- 776 58 10
E: info@gsgroup.se
[wpforms id="6836"]