Hantverkarens ERP-gränssnitt

MED HANDYMAN-INTEGRATIONER FUNGERAR DINA SYSTEM ALLTID TILLSAMMANS.

Anslutning av Handyman Mobile till ERP-systemet

Handyman är särskilt väl lämpad för integration med andra system eftersom produkten är utformad för detta redan från början: Handyman är ett öppet system som är utformat för enkelt datautbyte med andra system. Praktiskt taget all data och inställningar i Handyman kan automatiskt importeras och exporteras via det standardiserade Handyman API. De flesta av våra kunder har Handyman kopplat till ett annat IT-system. Integrationer med över 50 olika IT-system används. Förutom integration med orderhanteringssystem finns det även integrationer med tidrapporteringssystem, materialhanteringssystem och system för fakturering, finans och redovisning.

Hantverkarens ERP-gränssnitt

Arbetar du redan med ett ERP-system, ett lagerhanteringsprogram eller andra system som ett CRM-system eller bokföringsprogram? Använd GSGroups ERP-gränssnitt och integrera Handyman i ditt befintliga system:
Annat ERP?

Handyman har standardgränssnitt mot många andra ERP-system och varuhanteringssystem

Öppet för nya ERP-partners

Är du en ERP-tillverkare eller partner? Då har du möjlighet att bli en del av vårt partnerprogram. Som integrationspartner kan du ansluta ditt system till Handyman. Och som distributionspartner kan du marknadsföra de delar av Handyman som är relevanta för dig till din målgrupp. Du är mer än välkommen att kontakta oss.

pexels-fauxels-3184299-scaled.jpg
pexels-zachary-debottis-1888883-scaled.jpg

Använda gränssnitt med Handyman

Den vanligaste är integration med ett orderhanteringssystem. Detta är vanligtvis ett varuhanteringssystem, ett ERP-system, ett servicehanteringssystem, ett biljettsystem eller ett CRM-system. Med en sådan integration skapas order som vanligt i det ledande systemet (t.ex. ERP-systemet). Istället för att skriva ut beställningarna till installatörerna överförs de till Handyman och vidarebefordras till installatörens mobila enhet. Uppgifter som installatören har registrerat på sin mobila enhet (t.ex. tidsregistrering, registrering av använt material) överförs automatiskt till det ledande systemet. Där kan de bearbetas vidare, t.ex. för fakturering eller löneutbetalningar. Handyman tar inte bara hand om synkroniseringen av den mobila enheten, utan håller också det ledande orderhanteringssystemet synkroniserat hela tiden.

De viktigaste fördelarna med integration

  • End-to-end, papperslös digital processkedja
  • Enkel och säker fakturering: alla data för fakturering
    är tillgängliga i ERP-systemet
  • ERP-processer behöver inte skräddarsys
  • Handyman kompletterar ERP-systemet, arbetssättet i Office behöver inte flyttas
Mock-Up_HMM_HMO_SE
pexels-andrea-piacquadio-845451-scaled.jpg

Integration är också möjlig på individuell basis

Arbetar du redan med ett ERP-system eller ett program för varuhantering? Koppla enkelt ihop Handyman med dina befintliga system. På så sätt undviker du dubbel bokföring och skapar kompletta serviceprocesser – från orderläggning till resursplanering och bearbetning i tekniska tjänster till godkännande, fakturering och ekonomisk redovisning. För många av de vanligaste programvarupaketen (t.ex. Lexware, MS Dynamics 365 Business Central, SAP, SelectLine) finns det en standardintegration för Handyman.

Dessa standardgränssnitt kan vid behov anpassas till individuella krav. Anpassade gränssnitt kan också implementeras för andra system. GSGroup använder färdiga moduler och standardgränssnitt från Handyman. Det innebär att även kundanpassade gränssnitt kan implementeras snabbt och med begränsad arbetsinsats.

HANDYMAN SERVICEPAKET

20% Off

Dra nytta av den exklusiva 20% rabattkampanjen i vår Handyman-kampanj och starta den digitala framtiden för din servicehantering idag.