Servicehantering med Handyman
Servicemodulen förenklar försäljningen av serviceavtal genom att ge en överblick och dokumentation.
Den kompletta lösningen för service
Utrustning och serviceenheter
Få detaljerad information
- Vad händer med enheterna över tid - historik
- Kundhistorik Läs mer om detta
Underhåll av anordningar och enheter
Det blir enkelt att sälja och utföra periodiskt underhåll av anordningar och enheter
- Standardiserade serviceuppgifter definierar vilka uppgifter som måste utföras och dokumenteras
- Serviceorder genereras automatiskt enligt schema
- Planering av återkommande servicebesök
- Service Level Agreements (SLAs)
Beställning och fakturering
Avtalet definierar regler för orderskapande och fakturering
- Automatisk hantering av avtal
- Indexering av avtal och fakturering
Viktiga funktioner i programvaran för Handyman-service / underhållsprogramvara
Plats och utrustning
Serviceobjekten och deras placering kan organiseras på valfritt sätt. Det finns inga gränser för strukturen i Handyman. Du kan bifoga checklistor och dokument till enheterna och historiken över servicebesök och reparationer följer enheten, oavsett vem som äger den.
Serviceformulär
Serviceformulär används för att dokumentera de tjänster som utförs åt kunden. Dessutom kan du ha separata punkter för att dokumentera arbetet internt. I kombination med avtal får man en dynamisk aktivitetslista som visar vad som behöver göras för varje enskilt besök.
Material kan kopplas till formulären så att rätt material och reservdelar automatiskt visas på serviceorderna. På så sätt säkerställs korrekt fakturering och logistik. Serviceformulären ligger till grund för orderns servicerapport.
Servicerapport
Servicerapporten skapas baserat på serviceformulären för ordern och kan skickas till kunden av både Handyman Office och Handyman Mobile.
Kontrakt
Avtalet används för att generera serviceorder automatiskt, vid rätt tidpunkt och med rätt innehåll. Dessutom kan du antingen fakturera tjänsten i Handyman’s faktureringsmodul eller så skickar Handyman en fakturaorder till affärssystemet. Avtalen kan granskas för att säkerställa att fakturabeloppen är korrekta och i linje med avtalet med kunden. Ytterligare avtalade ökningar i avtalen kan faktureras automatiskt med smarta faktureringsregler.